שער פלמר 1, חיפה
077-6670101 / 077-2319270

העולם שלנו דורש שינוי משמעותי בגישה – במיוחד בתעשית האופנה. האחריות על הסביבה מוטלת על כולנו כאחד, ולא רק על המותגים הגדולים הבינלאומיים.

המטרה שלנו כבית ספר לאופנה היא להביא למודעות ולפתח אחריות אצל הבוגרים שלנו. חלק חשוב מתהליך הלמידה לצד תכני העיצוב, התפירה, התדמיתנות, איור, סטיילינג וכו' – זו היכרות עם שיטות המחזור- upcycling fashion, הבנה של תהליכי יצור ותכנון יעיל וחסכוני של יצירת פרטי לבוש, החל מפריט בודד ועד לעבודה מול מתפרות בארץ ובחו"ל.

חוץ מהאג'נדה הסביבתית, אנחנו דואגים להביא לסטודנטים את כל הכלים הדרושים לעבודה בתחום: תכנים טכניים של תפירה ותדמיתנות (יצירת גזרות) מהבסיס ועד לרמה מאוד מתקדמת, תכני העיצוב וייצור הקולקציות ועוד הרבה. תגללו למטה לתכנית לימודים מפורטת ⬇️

לימודי עיצוב אופנה

קורס דו-שנתי | 816 שעות אקדמיות

יום לימודים אחד + שלוש שעות הסטודיו בשבוע

קבוצה קטנה - עד 6 משתתפים.ות

לימודי עיצוב אופנה

השאיר.י פרטים לקביעת פגישת ייעוץ

תכנית הלימודים - לימודי עיצוב אופנה

קורס טכני: תפירה ותדמיתנות לבגדי יום יום (בניית גיזרות, פיתוח גיזרות, מבוא לתפירה, תפירה רמה א')
לומדים טכניקות של שרטוט, גזירה, תפירה, סיומות ועיבודים לחצאיות, שמלות, מכנסיים, חולצות, עם/ללא שרוול. עובדים לפי מידות אישיות ולומדים התאמה לגוף, פרופורציות, מדידות ותיקוני גיזרה ובגד.

קורס איור אופנה (פרופורציות של גוף, פוזות ובאלאנס, סטאטי מול דינאמי, התנהגות הבד באיור, הצללות, צביעה). 
מוציאים את הרעיון מהראש ומיישמים אותו על נייר עם רמת דיוק גבוהה, עובדים עם סקיצות עד לגיבוש הרעיון הסופי. המטרה היא להביא את רמת האיור לרמה טובה, גם אם לסטודנט.ית לא היה ניסיון קודם באיור.

קורס היסטוריה ואופנה (תקופות, אירועים משפיעים, שינויים באופנה, סטיילינג לפי תקופות)
מהי אופנה? איך היא התעצבה כפי שאנו מכירים אותה היום? מה משפיע אליה ואיך אנחנו יכולים לדעת מה יהיה הכיוון הבא שלה? אי אפשר לענות לשאלות האלה בלי לחזור למקורות ולבחון את האופנה מהבחינה ההיסטורית שלה. קורס היסטוריה ואופנה זהו קורס עיוני הכולל תרגילים מעשיים, ומהווה בסיס ללימודי סטיילינג בסמסטר ג'.

קורס איור טכני: אילוסטרייטור (לימודי תוכנת Adobe Illustrator, מבנה של איור טכני)
איור טכני הוא חלק בלתי נפרד מתכנון הבגד. תוכנת Adobe Illustrator מאפשרת לבצע אותו בקלות וביעילות עם הרבה אפשרויות לשינויים, תיקונים והתאמות. הקורס מתמקד בכלים הרלוונטיים לאיור טכני ובסדר עבודה נכון המאפשר גמישות ודיוק באיור.  

הסטודיו: פרויקט טקסטילים
פיתוח טקסטילים – טכניקות עיבוד, צביעה, שילוב וחידוש. מטרת הפרויקט היא להעשיר את המחשבה העיצובית, לתת כלים נוספים לפיתוח דגמים ולתת הבנה עמוקה של בדים במובן הרחב של המילה. ההשתתפות בפרויקט הינה חובה.

קורס עיצוב אופנה: פיתוח קולקציות (רמה א') 
יצירת קולקציה החל מהרעיון ועד למוצר מוגמר. לומדים להשתמש בלוחות השראה, לוחות טקסטילים, פלטת צבעים, להביא רעיון לידי ביטוי בלבוש, ומפתחים שפה עיצובית אישית של כל סטודנט.ית. לומדים לעשות הגשות, פרזנטציות, ממשיכים לפתח איור אופנה. פרויקט סוף שנה – מיני קולקציה עם חמישה לוקים, כשאחד מהם תפור ומוגמר. ההגשה דורשת שימוש בכל הכלים שנלמדו בשנה הראשונה, כולל איור טכני, היסטוריה, טקסטילים ומהווה מבחן אמצע להערכת ההתקדמות של הסטודנט.ית.

קורס טכני: תפירה ותדמיתנות מחויטים (תפירה עילית (רמה ב'), עבודה עם בטנה מלאה, ז'קטים, מעילים, שמלות קוטור)
לומדים פיתוחי גיזרות לבגדים מחויטים שכוללים בטנה מלאה, כגון חצאיות, שמלות, וסטים, מכנסיים, ז'קטים ומעילים. עובדים עם גיזרות מורכבות וטכנולוגיה ייחודית של תפירה. מטרת הקורס היא להביא את הסטודנט לרמת ביצוע גבוהה ולהקנות לו כלים בתפירה ותדמיתנות המקדמים את העבודות שלו לרמת קוטור. 

קורס אילוסטרייטור: בניית תיק מוצר
השלמה לחלק הראשון של קורס איור טכני. לומדים לדייק בהוראות תפירה, לחשב את טכנולוגית הייצור מראש ולבנות מסמך הכולל את כל המפרט הטכני של פריט לבוש המיועד לייצור. תיקי מוצר הם חלק בלתי נפרד מתעשית האופנה, בפרט בייצור בחו"ל וחלוקת עבודה בין אנשי מקצוע. 

הסטודיו: פרויקט UPCYCLING FASHION
ייצור עודף זו אחת המכות של העולם המודרני ושל תעשית האופנה בפרט. בפרויקט זה אנו ניצור פריטים מעוצבים ברמת גימור גבוהה, העשויים מחומרים ממוחזרים. נעשה שימוש חוזר בחומרים, טקסטילים ובגדים מוכנים, כל מה שנצליח למצוא – ולא לקנות. הפרויקט מהווה חלק חשוב מהלימודים ומבטא את האג'נדה העיקרית של "בית למעצב" – חינוך מוסרי והבנה של התוצאות הגלובליות של כל החלטה שהמעצב מקבל – לא פחות חשובים מהפן הטכני והעיסקי. ההשתתפות בפרויקט הינה חובה.

קורס טכני: תפירה ותדמיתנות שמלות ערב וכלה (מחוכים, בגדי גוף, דיגום חופשי, אלכסון, עבודות יד וכו')

לומדים גיזרות רלוונטיות לשמלות ערב וכלה, טכניקות מתקדמות של תפירה בדגש על עבודה מדויקת ומקצועית. עובדים על פריטי לבוש כגון בגדי גוף, מחוכים, תחתיות, חצאיות ערב וכו'. לומדים בדים יחודיים (מחורזים, רקמות, תחרות, משי, שיפון, קטיפה) ועובדים הרבה בדיגום על בובה. לומדים בסיס של דיגום חופשי, גזירה באלכסון, תפירה ידנית וטכניקת דראפה. 

קורס עיצוב אופנה: פיתוח קולקציות (רמה ב') 
יצירת קולקציה החל מהרעיון ועד למוצר מוגמר. לומדים לעשות מחקר לנושא ההשראה, לפתח את הרעיון המרכזי ללוח השראה, להתאים צבעוניות ומרקמים. ממשיכים לעבוד על פיתוח של השפה העיצובית האישית. פרויקט סוף סמסטר ג' – קולקציה של חמישה לוקים, שלושה מתוכם תפורים ומוגמרים. 

קורס סטיילינג (גאומטריה של גוף, התאמת צבעים, הפסיכולוגיה של הבגד)
לומדים להבין פרופורציות של גוף, להתאים גיזרה, בדים, צבעים, פרינטים ואקססוריז ליצירת סגנון אישי ייחודי. חוקרים את הפסיכולוגיה של הבגד – מה הוא משדר ולמה, איזה רושם אנו רוצים ליצור ואיך עושים זאת בעזרת הסטיילינג. פרויקט גמר של הקורס: "מספרים סיפור בלי להגיד מילה", מוצג בהגשה של סוף סמסטר ג'.

הסטודיו: פרויקט היסטורי
כל שנה אנו מתמקדים בתקופה היסטורית אחרת ובוחרים נושא – אישי או קבוצתי. לדוגמא, שמלה של מלכת צרפת מרי אנטואנט זה פרויקט קבוצתי כשכל אחד מבצע חלק, ומחוך מהמאה ה-18 הינו פרויקט אישי וכל אחד תופר פריט משלו. במפגש הראשון בוחרים נושא. הסטודנטים עושים מחקר, מגבשים רעיון סופי ומבצעים אותו, תוך למידה של טכניקות תפירה ייחודיות וטקסטילים רלוונטיים לתקופה. הפרויקט מוצג בהגשה של פרויקט גמר (סוף סמסטר ד'). הפרויקט הינו פרויקט בחירה.

קורס טכני: תפירה ותדמיתנות שמלות ערב וכלה (המשך)
המשך הקורס מסמסטר ג' עם כל התכנים הרשומים מעלה. במהלך הקורס יוצרים 4 דגמים של לבוש ערב/כלה בטכניקות שונות. הקולקציה של שמלות ערב מוצגת בהגשה של פרויקט גמר (סוף סמסטר ד').

קורס עיצוב אופנה: פיתוח קולקציות (רמה ג') 
מכינים קולקציה תוך שימוש בכל הכלים שנלמדו במהלך השנתיים. פרויקט גמר – קולקציה של חמישה לוקים תפורים ומוגמרים, מוכנים לצילומי תדמית, תצוגה, שיווק ומכירה. 

הסטודיו: פרויקט אומנות הגיזרה
הגיזרה הינה אומנות בפני עצמה. לומדים טכניקות של דיגום חופשי, שרטוט ותפירה הממוקדים לגיזרה הפיסולית הייחודית. עובדים בשיטות שמקורן באמנות האוריגמי היפנית. הפרויקט דורש רמת תדמיתנות גבוהה וביצועים מאוד מדויקים ומעשיר מאוד את "ארגז הכלים" של המעצב. במהלך הפרויקט לומדים כמה סוגים של גיזרות. פרויקט הגמר – לוק אחד מלא, תפור ומוגמר. הפרויקט מוצג בהגשה של פרויקט גמר (סוף סמסטר ד'). הפרויקט הינו פרויקט בחירה.

תכנים שאינם באים כקורס רציף, אלא מחולקים בין כל הסמסטרים בצורת הרצאות בודדות עצמאיות.

ניהול מותג: כל ההיבטים של עבודת מעצב
להיות מעצב זה לא רק לדעת ליצור קולקציות. יש המון דברים מסביב שמעצב צריך לדעת. אנחנו מביאים מרצים חיצוניים כדי לתת לסטודנטים הבנה עמוקה יותר של התפקיד של מנהל מותג אופנה. איך פותחים עסק ומתנהלים מול הרשויות, מה זה מיתוג וקונספט של מיתוג, מה זה שיווק באונליין ואיך מתחילים, איך מחשבים תקציבים לקולקציות ומה ההתנהלות הנכונה כשמעסיקים עובדים או פרילנסרים – כל זה חשוב ולפעמים אף קריטי למעצב המתחיל. 

הרצאות חוץ: אקולוגיה של אופנה
סדרה של הרצאות בנושאים הקשורים לתעשיה, מיחזור, עבודה יעילה וחסכנית מול מתפרות בארץ ובחו"ל. מטרת הסדרה היא לתת לסטודנט הבנה עמוקה של תהליכים בתעשיה, על מנת שיוכל לקבל החלטות הכי יעילות והכי חשוב, מתחשבות בסביבה. כל אחד בתעשית האופנה, בין אם הוא מעצב מתחיל או שהוא מריץ מותג בינלאומי, משפיע עם כל החלטה, ולו הכי קטנה, על הסביבה, על האקולוגיה העולמית, על המאבק למען זכויות האדם.
אנחנו רואים חשיבות רבה להביא למודעות ולהתנהגות מוסרית כלפי הסביבה אצל הבוגרים שלנו. 

ללמוד עיצוב אופנה ב"בית למעצב" זה…

  • להתחיל לעבוד עם לקוחות כבר בשנה הראשונה של הלימודים 
  • לקבל ליווי אישי ומענה לכל בעיה ושאלה מהמנחים
  • לקבל חומר לימודי ברור ומפורט שישמש גם בהמשך
  • לבנות מאגר גזרות להמשך עבודה
  • ללמוד בקבוצה קטנה עם יחס אישי לכל סטודנט.ית
  • ללמוד בסטודיו מרווח ומאובזר בציוד מקצועי
  • ליהנות מהעיר התחתית: סביבה צעירה ותוססת, נגישה בתחבורה הציבורית 

- מה מקבלים בתחילת לימודים ? -
ערכת איור: סקצ'בוק, עפרונות, מחקים, קלמר
ערכת תפירה: מספרי בד, סיכות, סרט מדידה, פורם, קוצץ ועוד
חוברת הדרכה מקצועית המסכמת את כל החומר הנלמד בתדמיתנות
חבילה של נייר תדמיתנות
בדים לשיעור הראשון

צוות המנחים

אנסטסיה לייטמן

אנסטסיה לייטמן

מנהלת הסטודיו, מנחת קורסים

אחרי שסיימה את לימודיה במכללת "שנקר", אנסטסיה עבדה בסלוני כלות המובילים בארץ (שלומית אזרד, ענבל רביב ועוד), עשתה פיתוח דגמים למעצבים וגם עיצבה קולקציות משלה. בשנת 2013 פתחה את הסטודיו "בית למעצב" בשיתוף עם אמה, אירנה. חוץ מתפקידה כמנהלת הסטודיו, היא גם מלמדת בחלק מהקורסים.
תחום המקצועיות שלה הוא שמלות כלה וערב, מחוכים והיסטוריה של אופנה. אנסטסיה לא מאמינה בהדרכה שמנותקת מעשיה – היא דואגת שתכניות הלימוד יתעדכנו כל הזמן בהתאם לדרישות הקיימות בשטח. 

shady francis majlaton

שאדי פרנסיס מג'לטון

מנחה בתחומי עיצוב אופנה ומיחזור

מעצב אופנה, בוגר המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל ו-Upcycle Design School NYC, זוכה פרסים רבים בארץ ובעולם ובעל מותג אופנה יוקרתית הנושא את שמו. בזכות ניסיון עשיר בהוראה במכללות בארץ ובחו"ל שאדי מצליח להביא את הסטודנטים שלו לתוצאות ברמה מאוד גבוהה, גם מבחינה עיצובית וגם מבחינת איכות העבודה והגימורים.
שאדי מאמין באופנה כשפה ייחודית ועוצמתית לביטוי עצמי מלא וחופשי, ומאמין שניתן לשנות את האינטרקציות התרבותיות השליליות בחברה דרך אופנה המשפיעה על הנראות והתנועה של הלבוש.

אורטל יחזקאל

מנחה בקורס עיצוב אופנה

בוגרת האקדמיה ויצו עם תואר בעיצוב אופנה והוראה, אורטל היא מעצבת אופנה פעילה, בעלת מותג שמלות כלה וניסיון עשיר בתחום. 
אורטל מלמדת עיצוב ובניית קולקציה. היא תרחיב את הגבולות היכולת שלכם ותביא אתכם לתוצאות מטריפות שלא חשבתם שתצליחו להגיע אליהם.

אירנה טוקרב

מנחת קורסים וסדנאות

אירנה תופרת יותר משלושים וחמש שנה ומלמדת תפירה יותר מעשר שנים בשיעורים פרטניים וקבוצות. לפני שנכנעה לאנסטסיה ופתחה איתה את הסטודיו, אירנה ניהלה מתפרה מצליחה בצפת במשך 15 שנים. לאירנה נסיון עצום בעבודה עם לקוחות. היא יודעת איך ליצור בגד שבאמת יחמיא למי שלובש אותו, ולא פחות חשוב – איך לתפור אותו במינימום מאמץ ומקסימום מקצועיות.
אירנה היא הנשמה של הסטודיו: דואגת לסטודנטים,שולפת פתרונות פשוטים בתפירה שנראית מסובכת, מרגיעה ומשדרת בטחון. אצלה כל אחד מצליח. תשאלו את הבוגרים 🙂

מיטל פירסט

מיטל פירסט

מנחת קורסים וסדנאות

בוגרת מכון אבני תל-אביב במסלול עיצוב אופנה. 
לאחר סיום הלימודים מיטל עבדה אצל מיטב מעצבי שמלות כלה וערב בתל-אביב: סטודיו "לבנה", גליה להב ועוד. אחרי שרכשה נסיון עשיר, חזרה לחיפה ועיצבה קולקציה משלה. החל מ2017 מעצבת ותופרת שמלות כלה וערב ללקוחות פרטיות. מיטל הגיעה אלינו להשתלמות מקצועית, במהרה הבנו שאסור לנו להיפרד ממנה והיא הצטרפה לצוות הסטודיו. מיטל מנחה סטודיו לטקסטיל בלימודי איצוב אופנה, קורסי תפירה למתחילים, סדנאות היכרות וחוגי נערות. אסרטיבית, חייכנית ומלאת אנרגיה, מאוהבת בעולם האופנה, תמיד מעודכנת בטרנדים, מקצועית ומדוייקת. כל מה שיכולנו לבקש.

לינה לויט

רכזת קורסים ומנחה

בוגרת האקדמיה ויצו עם תואר בעיצוב גראפי והוראה, ובעלת חיבה גדולה לעולם התפירה והאופנה. לינה הגיעה לסטודיו בשנת 2015 במטרה לעשות קורס תפירה, אבל במקום זה נשארה לעבוד בסטודיו ומהר מאוד נהפכה לחלק בלתי נפרד מהצוות. לינה מנחה קורסים שקשורים לאיור טכני בתכנת האילוסטרייטור, והיא גם רכזת הקורסים – רוב הסיכויים שתדברו איתה בטלפון כשתתקשרו לברר פרטים. 

נטשה לויט

מרצה אורחת: ניהוך חשבונות ופתיחת עסק

נטשה היא מנהלת חשבונות וחשבונאית מדופלמת. בעלת ניסיון עשיר בעבודה מול רשויות וניהול חשבונות לעסקים קטנים וגדולים. נטשה תעזור לכם לסלול דרך בטוחה לעסק מתחיל בעולם של הבירוקרטיה הישראלית.

אלי דרגונצקי

מרצה אורח: קידום ממומן ברשתות חברתיות

מהנדס תעשיה וניהול, מנכ"ל חברת אונליין ביז, בעל 9 שנות ניסיון בתחום שיווק אונליין, בניית נכנסים דיגיטליים והעברת הרצאות בתחום הדיגיטל. שיווק באונליין – כל אחד יכול, אלי ידריך איך עושים את זה נכון ויעיל.

לימודי עיצוב אופנה

השאיר.י פרטים לקביעת פגישת ייעוץ

לקבלת מידע התקשרו עכשיו 077-2319270 או השאירו פרטים